Gehoorde smoezen om facturen niet te betalen:
- Hanteren standaard 45/60/90 dagen betaaltermijn
- Over het hoofd gezien / Vergeten
- S.v.p. kopie per fax. Kan ‘m niet vinden
- Wacht op creditnota
- Personele problemen (vakantie, ziekte, reorganisatie)
- Zit niet op mijn plek. Kan het nu niet nakijken
- Nog niet akkoord. Ligt nog bij inkoop
- Hebben momenteel de middelen niet
- Wachten zelf op betaling van onze klanten
- Groeien, hebben geld nodig voor expansie / hebben nog steeds last van naweeën van overnames
- Overgegaan op nieuw betaalsysteem, maar blijkt nog niet goed te werken.
- Kreeg geen opdracht tot ….
- Jullie hebben niet gebeld
- Ind.terr.inbraak gevoelig. Administraties worden vernield/gestolen
- Er is een issue/levering niet volledig ontvangen,daardoor wordt er niet betaald.
Wat klant verder ook voor smoezen verzint om de facturen toch maar (nog) niet te hoeven te betalen maakt eigenlijk niet uit!
Uiteindelijk dient elke transactie te worden afgerond middels het betalen van de factuur. Er zijn producten/goederen/diensten geleverd en er is een factuur gestuurd. Die factuur dient nu betaald te worden overeenkomstig de gemaakt afspraken.