De top 10 smoezen van wanbetalers
Wanbetalers zijn heel creatief in het verzinnen van uitvluchten. Wees op uw hoede als u op de vraag waarom nog niet is betaald een van de onderstaande antwoorden krijgt.
- ‘De verantwoordelijke voor de crediteurenadministratie is deze hele week helaas niet aanwezig. Belt u volgende week zelf terug of zal ik een notitie achterlaten?’
- ‘Er is echt van alles en nog wat mis met wat u geleverd heeft. We hebben een waslijst aan klachten. U begrijpt wel dat we die eerst opgelost willen zien.’
- We zitten al een tijd te wachten op betaling door een hele grote klant.
Zodra die binnen is, bent u de eerste…’ - ‘We begrijpen uw aanmaningen niet, want we hebben nooit een factuur
ontvangen. Wilt u die alsnog sturen?’ - ‘We hebben de goederen wel besteld bij u, maar ze daarna nooit ontvangen!’
- ‘We hebben nooit opdracht gegeven voor de levering van uw goederen of diensten.’
- ‘Ook toevallig dat u net nu belt! Het bedrag is vanmorgen overgemaakt.
U zult het dus binnen enkele dagen wel ontvangen.’ - ‘Door de toepassing van uw product hebben wij aanzienlijke schade geleden. We overleggen met onze advocaat over eventuele stappen.’
- ‘Wij begrijpen ook niet hoe het komt dat u nog niets heeft ontvangen.
Misschien heeft de bank een fout gemaakt. We zoeken het uit en u hoort nog van ons.’ - ‘Wij hebben met een van uw medewerkers telefonisch afgesproken dat er eerst een creditnota zou komen voor een deel van het bedrag.
Antwoorden :
- Klachten en reclames altijd schriftelijk en binnen 8 dagen na levering.
- We geven het nu direct uit handen.
- Ik laat u dagvaarden.
- Als u niet binnen 24 uur terugbelt dan nemen wij juridische maatregelen.
- Zonder mijn toestemming kan dat niet plaatsvinden.
- Kunt u het betalingsbewijs doorfaxen ?